יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

חוק הנאמנות למדינה יהודית לא דמוקרטית

חוק הנאמנות למדינה..


 


פוליטיקה ועוד פוליטיקה..


כבר הרבה זמן רציתי לכתוב על זה פוסט אבל לא היה לי מספיק ידע בשביל לקבוע את מה שאני מאמינה בו..


גם עכשיו אין לי כל כך...


 


לפני מספר ימים הוגשה בממשלה הצעת חוק מצד ליברמן שלפיה כל אדם שירצה לקבל אזרחות בישראל יהיה חייב להשבע אמונים למדינה יהודית דמוקרטית. (או שזה להצהיר אמונים..)


אני לא זוכרת את הניסוח המדוייק של החוק אבל אני כן זוכרת שהיה מאוד בולט שהוא מופנה לציבור הערבי-ולכן לא מעט אנשים


היו נגדו כי זה גזעני-ובצדק.


אז מה הפתרון? 


כמובן, שכל אזרח וכל מי שרוצה להיות אזרח יהיה מחוייב להשבע (או להצהיר..) אמונים למדינה יהודית דמוקרטית.


 


בהתחלה כשרק שמעתי על הצעת שינוי החוק, לא הבנתי למה המון אנשים סביבי היו נגד ולמה אחרים ביו בעד.


מצד אחד-מה הבעיה להשבע אמונים? הרי..אם לא ניהיה נאמנים למדינה נמצא את עצמנו במדינת שקרנים וצבועים ופתאום כל מיני סודות מדינה יודלפו-במילים אחרות.. לא ניהיה נאמנים!


ומצד שני-אז רגע..מה היה עד עכשיו? הרי כרגע אם מישהו רק יעז לגלות סודות מדינה-הוא ייענש! לא חסרים חוקים שבעזרתם יש נאמנות למדינה..


חוץ מזה..מה זה בכלל נאמנות למדינה יהודית דמוקרטית?


מה זה אומר שבן אדם נשבע או מצהיר אמונים למדינה יהודית דמוקרטית?


אם אני אזרחית ונשבעתי אמונים למדינה יהודית דמוקרטית-איך אני מוצאת את עצמי עוברת על החוק? אם אני מאמינה למשל בחמאס או משו אבל יש לי אזרחות-ונגיד חשבתי לעצמי בראש "הוי כמה החמאסניקים טובים יותר" זה אומר שעברתי על החוק? 


ואם עברתי..מה יעשו לי? ישימו אותי בכלא כי אני רוצה משו אחר?


כל כך המון שאלות שהתשובות היחידות שאני מקבלת עליהן הן כל כך מוזרות..


אני לא ידועת אם החוק הזה הוא טוב או לא, יש כל כך המון שאלות וכל כך המון חוסר ידע...


 


על כל עברה שמתבצעת על ידי אזרח מהמדינה שהיא כנגד המדינה למשל פרסום סודות מדיניים או קבלת אזרחות ממדינה אויבת ושיתוף פעולה איתה-לכל אלו יש עונש, וכל הפעולות האלו הן כנגד נאמנות למדינה-אז לא צריך חוק שאפילו אין לו תנאים או הסברים שיכליל את זה.. 


אז בעצם כרגע מבחינתי להצהיר שבן אדם נאמן למדינה זה כמו להצהיר שבן אדם מקבל את החוקים שלנו. אבל מה אומרות צמד המילים "יהודית דמוקרטית"?


זה אומר שכל אדם חייב לקבל על עצמו שהמדינה שהוא נאמן לה ולחוקים שלה היא מדינה יהודית דמוקרטית. 


אבל אם אני בעד פלשטינה? אז אני לא יכולה להגיד שאני נאמנה למדינה יהודית-כי זה שקר.. 


ואם אני חרדית? הרי חרדים הם נגד מדינת ישראל כיוון שלא קיבלנו אותה עם בוא המשיח, אז..איך אני יכולה להצהיר אמונים למדינה יהודית דמוקרטית שמבחינתי היא לא באמת מדינה יהודית..? 


בעצם יש פה הפרת זכות דמוקרטית חשובה-הזכות לדעה אישית.. 


כלומר, אם אני נגד הרעיון אז נשללת ממני הזכות לדעה אישית בנושא ומכאן יוצא שאין לי שום זכות להביע את דעתי הנגדית-כי זה נגד הנאמנות למדינה..


אז איפה פה כל הדמוקרטיה?


אי אפשר להיות מדינה דמוקרטית בלי שיהיו גם מתנגדים!


 


אני נאמנה למדינה אבל לדעתי החוק הזה הוא בעיקר בזבוז זמן..


לא מגדירים בו מה זה נאמנות, אי אפשר לעבור על החוק הזה..אפשר לעבור על חוקים אחרים ואם אתם שואלים אותי? זה בעיקר עוד צעד של ליברמן להפוך את המדינה שלנו ללאומנית יותר.. ולאומנות זה כוח שלילי..


 


אין לי בעיה להצהיר אמונים למדינה.. יש לי בעיה אם אנשים שמתנגדים לכך..


אפילו המדינות הערביות מסביב צוחקות על החוק.. לא סתם הוא מככב בחדשות..


הבעיה העיקרית שלנו-אף אחד לא יודע מה הוא באמת אומר ולמה הוא עלול לגרום..


 


עד לפעם הבאה


ביי בייי

תגובה 1: